Bezpłatne prezentacje i wdrożenia; Gdańsk Gdynia Sopot Wejherowo Puck Reda Rumia Tczew Pruszcz Starogard Kościerzyna Kartuzy Żukowo Lębork Władysławowo Nowy Dwór Skarszewy Jastarnia

Wielu osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego programu dla firmy, kiedyś sprawa była prostsza - wybór między kilkoma aplikacjami nie sprawiał problemów, a o płatnych opiniach

i recenzjach na forach internetowych nikt nie słyszał. Dzisiaj jest trochę trudniej. Aktualnie na polskim rynku jest kilka tysięcy różnych aplikacji umożliwiających sprzedaż, obsługę magazynu czy integrację ze sklepami internetowymi.

 

Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze programu handlowego: 

 

1. Funkcjonalność

Najważniejsza cecha oprogramowania, ważniejsza niż cena i inne aspekty, bo po co nam program, w którym nie będzie można wydrukować faktury w języku angielskim będąc firmą eksportującą towary za granice? Na szczęście wszystkie firmy aktualnie oprócz dokładnych opisów na stronach internetowych udostępniają także wersje demo. Warto z tego skorzystać, gdyż zdarza się, że funkcja programu, która jest opisana jako dostępna nie działa, albo nie działa tak jak byśmy sobie tego życzyli. 

 

2. Aktualizacje

Zdarzyło mi się nie aktualizować programu przez 2 lata, oczywiście z lenistwa, ale jak okazało się, że księgowy któremu płacę ciężkie pieniądze musi robić część rzeczy na piechotę to poszedłem po rozum do głowy. Przepisy mają to do siebie, że się zmieniają i teraz wyobraź sobie, że kupiłeś program, który pisze jeden programista w miedzyczasie zmienia się ustawa, która dotyczy Twojej branży. Programista woli zrezygnować z kliku klientów, niż dopisywać funkcjonalnosć, z której skorzysta małe grono osób i ma do tego pełne prawo. Bezpieczeństwo dają jedynie aplikacje dużych firm, z dużą bazą programistów i działem prawnym, którzy na bieżąco piszą aktualizacje np. Sage, Insert, Asseco, Insoft, Comarch, czy popularne w ostatnim czasie programy webowe (ifirma, wfirma, fakturowania).

 

3. Otwartość 

Czasami nagle przychodzi Ci do głowy funkcjonalność, która przyspieszy pracę w programie, lub dopasuje go do Twojej specyfiki i tutaj pojawia się nasz kochany monopolista Insert, który jako jedyny umożliwia samodzielną rozbudowę programu lub zakup aplikacji z puli kilku tysięcy rozwiązań partnerskich. Jest to według mnie główny powód największej popularności flagowego programu Insertu - Subiekta GT. Oczywiście inne firmy podjeły próbę otwarcia swoich aplikacji (Sage), ale ze względu na dziwne zasady i utudnienia w dostępie do kodu nie zyskały na popularności. 

 

4. Dopasowanie

Wyobraź sobie, że dziennie spędzasz z programem 8 godzin i wykonujesz kilkanaście razy tą samą czynność. Wybierz program, który umożliwi Ci dostosowanie menu w ten sposób, żeby najbardziej potrzebne funkcje były pod ręką. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na możliwość pełnej modyfikacji wszystkich wydruków pod własne wymagania i personalizacje uprawnień innych użytkowników. 

 

5. Współpraca z urządzeniami 

Kupiłeś czytnik kodów kreskowych. Cieszysz się, że zamiast spędzać godzinę na ręcznym wprowadzaniu towaru zrobisz to w  10 minut i przeniesiesz swoją firmę w XXI wiek. Niestety okazuje sie, że Twój program nie współpracuje z tym czytnikiem. Wyjścia są dwa zmiana programu albo pozostanie w XX wieku. Zainwestuj w program, który współpracuje ze wszyskimi urządzeniami, które możesz używać w przyszłości. Jeżeli działasz w branży handlowej wybierz typu Subiekta GT lub PC Market 7, które współpracują z całą paletą dostępnego sprzętu. Skaner kodów kreskowych to tylko przykład. Inne urządzenia, które  możesz potrzebować to: drukarki fiskalne, terminale dotykowe, szuflady kasowe, wagi, czytniki cen, inwentaryzatory itd. 

 

6. Integracje z innymi apikacjami 

Przegladałem ostatnio ogłoszenia na oferia.pl dotyczące integracji programów ze sklepami internetowymi, wyceny dedykowanych integracji dochodzą do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Na szczęście popularne, otwarte aplikacje sprzedażowe posiadają gotowe rozwiązania integracyjne za kilaset złotych. Przykłady integracji można wymieniać w nieskonczoność. Ostatnio zgłosił się do nas nasz dotychczasowy klient, który używał dwóch programów innych producentów CRM i program sprzedażowy. Po pewnym czasie stwierdził, że codzienne przepisywanie danych przy zwiększającej się ilości zamówień wymaga zatrudnienia dodatkowego pracownika. W ciągu jednego dnia zintegrowaliśmy jego CRM'a z Subiektem GT a koszt całej operacji wyniósł kilkaset złotych. 

 

7. Poplularność 

Wybierając program zwróć także uwagę na jego popularność, nie tylko ze względu na możliwość taniej integracji, ale tez odbierania danych w postaci elektronicznej od Twoich kontrahentów jak i wysyłania danych do biura rachunkowego. Niekwestionowanym liderem pod tym względem jest Insert, który sprzedal ponad 600 tys licencji i tym samym jest najbardziej popularnym oprogramowaniem dla firm w Polsce. 

 

9. Koszt i dostępność serwisu 

Tutaj ważną rzeczą jest uświadomienie sobie, że informatyk, wdrożeniowiec, programista to osoby, które cenią swój czas w dosłownym tego słowa znaczeniu, dlatego między bajki można włożyć pełną telefoniczną pomoc techniczną producentów oprogramowania. Na infoliniach pracują osoby po krótkich szkoleniach, które zdały egzamin z obsługi aplikacji, ale nie posiadają doświadczenia praktycznego. Dodatkowo czasami nawet doświadczony specjalista nie jest w stanie pomóc w niektórych problemach przez telefon, dlatego warto zakupić oprogramowanie z możliwością pomocy zdalnej czy zamówienia wizyty specjalisty w firmie. I wbrew pozorom, nie zwiększa to kosztu początkowego, gdyż ceny u regionalnych partnerów oprogramowania są identyczne a wdrożenie można przeprowadzić samodzielnie. 

 

10. Praca zdalna i praca w chmurze 

 

Jako zatwardziały pracocholik pracuje zdalnie nawet na urlopie, zawsze mam przy sobie smartfona, tablet albo laptopa. Z każdego urządzenia łącze się zdalnie ze swoim komputerem, który pełni rolę serwera dla Subiekta i Gestora GT z dowolnego miejsca na świecie. Jest to bardzo przydatna funkcja. Do działania pulpitu zdalnego wystarczy dowolny Windows w wersji firmowej po stronie komputera z bazą danych i aplikacja do połączeń zdalnych po stronie urządzenia przenośnego. 

 

Praca w chmurze natomiast polega na tym, że serwer nie jest fizycznie zainstalowany w Twojej firmie, ale na wynajętym miejscu na serwerze dostawcy zewnętrznego, takie rozwiązanie ma plusy w postaci automatycznych aktualizacji i bezpieczeństwa danych, które są na bieżąco archiwizowane. Programy, które działaja w chmurze to m.in. wfirma, ifirma, fakturowania. Takie rozwiązanie ma też kilka minusów takich jak: ograniczona funkcjonalność, szybkość działania zależna od łącza internetowego i obciążenia serwera firmy zewnętrznej no i niestety bardzo ograniczona możliwość podłączenia dodatkowego sprzętu. 

 

Przeprowadziliśmy kilkanaście tysięcy wdrożeń oprogramowania różnych producentów. Monitorujemy opinie naszych klientów, obserwujemy rynek i bieżące trendy. Jeżeli masz pytania nie wahaj się z nami skontaktować, zaproponujemy najlepsze i najtańsze gotowe rozwiązanie, lub napiszemy dla Ciebie dedykowaną aplikację.

 

Pamiętaj, że odpowiednia aplikacja będzie zarabiać dla Ciebie pieniądze! :)